Multibev vant DLFs innovasjonspris for Njie ProPud proteinpudding.
I juryens begrunnelse heter det at Multibev på kort tid har klart å etablere et nytt segment i det norske markedet med Njie ProPud proteinpudding. De har bygd opp en nisjemerkevare innen helse og sunnhet, til å favne en bredere kundegruppe. De har bidratt til verdivekst hos kjedene ved å skape en ny kategori innen mellommåltid.
Juryen synes også at Multibev har imponert med sitt proaktive og målbevisste arbeid for den posisjoneringen de har oppnådd, både via distribusjonskanaler og med kommunikasjon via ambassadører.
ProPud har et høyt proteininnhold (20g per beger), den er laktosefri, og uten tilsatt sukker. Den har i tillegg et svært lavt kaloriinnhold.
ProPud har bidratt til verdivekst hos kjedene og er et av produktene med høyest rotasjon i mellommåltidskategorien. I 2017 anslås det et salg på over 3 millioner ProPud proteinpuddinger.
Njie ProPud proteinpudding ble tidligere i år kåret til årets innovasjon i NorgesGruppen.
Om Multibev
Multibev AS er et av Norges fremste importselskap innenfor alkoholfrie og lav-alkoholholdige produkter. Selskapet ble grunnlagt i 2008 og omsetter for rundt 300 millioner kroner. Multibev arbeider med flere av verdens mest kjente merkevarer som bla: Njie, SanPellegrino, Peroni, Asahi, Grolch, Pilsner Urquell, Snapple, Rockstar, Pabst Blue Ribbon og Kroenleins (Cocktail series, Cider, Stockholmare). Multibev AS er en del av Solera Bevarage Group. Les mer på: www.solera.no